علم و تکنولوژی

احتمال حذف فرآیند رجیستری موبایل در مبادی ورودی کشور

رجیستری_موبایل

اوایل زمستان سال 1399، رجیستری موبایل و  تلفن همراه تقریبا غیر حضوری شد. اما همچنان نیاز به ثبت مشخصات در گمرک بود. حال به‌ نظر می‌رسد این روند کاملا غیر حضوری خواهد شد. چرا که حذف فرایند رجیستری در گمرک، یکی از اولین دستورهایی است که احسان خاندوزی، وزیر جدید امور اقتصادی و دارایی، پس از بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی و دیدار با مسئولان گمرک صادر کرده است.

 

با دستور جدید وزیر اقتصاد، مقرر شده است تا به زودی کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برای حذف عملیات رجیستری در مبادی ورودی گمرک تشکیل شده و با بررسی ابعاد موضوع، سازوکار حذف رجیستری از مبادی تعیین شود.

 

از طرفی مهرداد ارونقی، معاون فنی گمرک ایران، تغییر روند رجیستری را به‌ دلیل حذف فرآیندهای زائد تشریح کرد. در صورت اجرایی‌ شدن این تصمیم، هر مسافر بعد از ورود به کشور می‌تواند بدون ارائه مشخصات در گمرک، طی یک ماه با ورود به سامانه به انجام رجیستری اقدام کند. البته همانند روال حال حاضر، هر مسافر با پاسپورت و کد ملی تنها می‌تواند یک گوشی تلفن همراه با خود به کشور بیاورد.

 

باید به این نکته نیز اشاره کرد که در حال حاضر، هر مسافر می‌تواند همراه خود یک گوشی تلفن همراه بیاورد و مسافر به‌ هنگام ورود و قبل از خروج از مبادی ورودی، باید اطلاعات اولیه تلفن همراه را ثبت می‌کرد که این از سوی گمرک و از طریق بارکدخوان در مدت زمان بسیار کوتاهی صورت می‌گرفت و مابقی فرایند، غیرحضوری بود و با این دستور جدید، همین فرایند نیز از مبادی ورودی حذف خواهد شد.

 

نظر شما در مورد روند غیر حضوری رجیستری موبایل چیست؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *