آموزش

آموزش فعالسازی موبایل در سامانه همتا

سامانه همتا

در بیست و هشتم مهرماه سال ۱۳۹۶ وزارت صمت با هدف جلوگیری از ورود قاچاق تلفن های همراه نامعتبر و غیرقانونی سامانه ای را راه اندازی کرد با نام همتا و از آن پس گوشی های تلفن همراه موبایل باید در این سامانه ثبت و رجیستر شود ثبت گوشی‌های هوشمند در این سامانه این را می رساند که ورود آنها به کشور آنها قانونی بوده از این رو فقط گوشی های موبایل و یا دستگاه های سیم کارت خوری امکان فعالسازی در سامانه همتا را دارند که قبلاً در سامانه گمرک و سامانه همتا ثبت شده باشند.

 

در حال حاضر کلیه دستگاه های سیم کارت خور باید کد رجیستر در سامانه همتا را داشته باشند، در غیر این صورت از پوشش دهی شبکه خارج خواهند شد. این مورد برای دستگاههای مودم سیم کارت خور، ساعتهای هوشمند، تبلت و…. صادق است.
در ادامه نحوه رجیستر کردن دستگاه های هوشمند را بررسی خواهیم کرد.

 

روش های فعالسازی گوشی های تلفن همراه در سامانه همتا

گوشی های موبایل و دستگاه های سیم کارت خوری که در فروشگاه موبایل حمید به فروش می‌رسند کد رجیستری سامانه همتا را دارند و به صورت کاملا قانونی وارد کشور شده اند. بر این اساس پس از خرید تلفن همراه و دریافت گوشی موبایل خود کافیست سریال IMEI دستگاه خود را در سامانه همتا ثبت و فعال کنید این کار را به شیوه گوناگون می توانید انجام دهید که در ادامه این شیوه ها را به شما معرفی می کنیم.

 

۱- استفاده از کد دستوری

سریع‌ترین شیوه رجیستری تلفن همراه، شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷* و پس از آن انتخاب گزینه فعال‌سازی (گزینه ۲) است. پس از آن شناسه ۱۵ رقمی دستگاه (IMEI)، شماره همراه خود و کد فعال‌سازی را وارد کنید. پس از انجام این مراحل، پیامکی از طرف سامانه همتا برای‌تان ارسال شده و به این ترتیب گوشی شما در سامانه همتا ثبت می‌شود. لازم به ذکر است، شناسه ۱۵ رقمی دستگاه و کد فعال‌سازی روی جعبه دستگاه یا کارت گارانتی درج شده است.

 

۲- اپلیکیشن سامانه همتا

اپلیکیشن سامانه همتا هم برای سیستم‌‌عامل‌های اندروید و هم iOS طراحی و منتشر شده است. با دانلود و ورود به این اپلیکیشن، در چند مرحله ساده می‌توانید تلفن همراه خود را در سامانه همتا ثبت کنید. ابتدا گزینه فعال‌سازی تلفن همراه را انتخاب کنید. سپس قسمت‌های مربوط به شناسه ۱۵ رقمی دستگاه (IMEI)، شماره همراه و کد فعال‌سازی را وارد کنید. اکنون تلفن همراه شما در سامانه همتا ثبت شده و با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

۳- وب‌سایت سامانه همتا

رجیستری در وب‌سایت سامانه همتا همانند اپلیکیشن آن است. کافی است به وب‌سایت سامانه همتا بروید، وارد بخش فعال‌سازی شوید و در آن‌جا اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. تمامی این مراحل در کمتر از یک دقیقه انجام می‌شود.

 

نکته مهم

یادتان باشد، برای گوشی‌های قانونی‌ای که دو سیم‌کارت دارند، فقط ثبت یکی از سیم‌کارت‌ها در سامانه همتا کافی است و نیازی به فعال‌سازی هر دو سیم‌کارت و درج هر دو IMEI وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *